mandag 27. juli 2009

Nyheter og finanskrise

Er det bare meg men er sommernyheter noe av det dvaskeste som finnes?
Klart journalister må ha ferie også men noe må jo vikarene komme opp med som er av interesse?

VG

Så Jarl Goli har mistet jobben? Klart det er synd på han, jeg er på ingen måte sarkastisk, jeg mener det faktisk.

Problemet er at 1000 vis av mennesker har mistet jobben i kjølvannet av finanskrisen, hva gjør Goli så spesiell? Annet enn å ha vært en kjendis mener jeg? Det er nok andre som er i vanskligere situasjoner og som ikke har Goli's nettverk og kjente navn.

Plager meg litt at Goli kommer med sine tips under "her er ekspertenes råd", hva gjør ham til en ekspert?
Har han fått sparken mange ganger pga nedleggelser osv? Har han jobbet opp mot slike folk og situasjoner?

Nei denne artikkelen synes jeg er flau rett og slett.

TV2 og VG melder at minst 200 i SAS mister jobben, mest bekymringsverdig er at hoveddelen av disse er flyteknikere.

2 kommentarer:

  1. Og hvem sa at det blir mindre flyulykker?Mindre flyteknikere,mer kutt = mer ulykker,enkel logikk!!!

    SvarSlett
  2. Virker i grunn ikke som det har blitt mindre flyulykker siste tiden akkurat, det blir vel et skjæringspunkt et sted mellom sikkerhet og profitt?

    SvarSlett