lørdag 8. august 2009

Gravskjendere skulle hatt i ræva.

DB skriver om 8 år gamle Christoffer som ble mishandlet til døde av sin stefar, det fortelles at ikke engang i døden skal den lille gutten få fred. Gjentatte ganger har graven blitt skjendet.

Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slike kryp, det handler om grunnleggende respekt og verdighet.

At stefaren går fri i påvente av innkalling til soning av 8 år er også et slag i ansiktet, det som enda er verre er at han har fått et nytt barn som han faktisk får beholde omsorgen for.

Hva i helvete er det som feiler samfunnet? Han er dømt for å ha mishandlet en liten gutt til døde og får ha omsorg for et annet barn? Sperr han inne. NÅ!

56 kommentarer:

  1. Vakthold på utsatte dager i smug. Finn fanskapet å grav vedkommene ned!

    Respekter folks hvilested! Ikke minst barn!

    SvarSlett
  2. Regn med at gravskjendingen opphører når morderen blir innkalt til soning....

    SvarSlett
  3. Ja det kan virke slik hvis en leser mellom linjene hva bestemoren sier.

    SvarSlett
  4. Jeg kjenner at jeg blir så forbannet når jeg leser om slike tragiske ting. Ikke nok med at skolen, lærere og helsepersonell sviktet den lille gutten, men hans egen mor sviktet. Jeg har mange ganger tenkt på hvor redd denne lille gutten må ha vært i hverdagen. Kjenner at jeg vil gråte når jeg leser at noen idioter som tydeligvis ikke eier verken skam eller hjerne gjør hærverk på graven hans.
    Etter alt hva Christoffer måtte gå gjennom mens han var i livet fortjener han å kunne hvile i fred nå.
    Burde vært skuddpremie både på de mishandler barn, men også på folk som gjør hærverk på gravsteder.
    Ble også fly forbanna når jeg leser at stefaren bare ble dømt til 8 års fengsel. Hvis ikke mishandling av barn kvalifiserer til en livstidsdom så er det jaggu ikke mange ting som gjør det.

    SvarSlett
  5. Slike mennesker bør ikke kalles inn til soning, men til avsluttning.

    SvarSlett
  6. Ka slaks jævel er det som får gå laus rundt omkring som mishandler barn fy faen !

    SvarSlett
  7. Blir kvalm av og høre om sånne svin som guttens mor og stefar,avskum som ikke har foertjent noen ting.Forjævlig at sånt for gå fritt ute blant folk.

    SvarSlett
  8. Herregud altså. Hele hjemstedet til Christoffer virker jo å være bebodd av hjernedøde, tafatte, avstumpa mennesker, som pokker ikke kan verne om hjelpeløse unger. Alle går og venter at noen andre skal gjøre noe. Her burde det stått kø av folk som ville melde til barenevernet! Attpåtil skal grava hans bli skjendet av smålige,onde, sjeleskada mennesker.Dere burde skamme dere, alle dere som kunne gjort noe! Nå kan dere ta hver deres tørn som gravvakter og vise gutten en siste ære! Synd at det er slike folk man må omgås med her i verden.

    SvarSlett
  9. Helt forferdelig tris hele greia! At en mann kan få beholde omsorgen for et barn når han tross alt har tatt livet av et annet! Dette burde vært vist for verdens media! Han vil aldri få fred den mannen!

    SvarSlett
  10. :(
    Klarer ikke skrive.
    Dette er det værste.

    SvarSlett
  11. Hele bygda burde vært stilt til ansvar. Rektor og lærere burde vært dømt på samme måte som stefaren. Det å lukke øynene er like ille som å gjøre ugjerningen. Hele bygda burde skjemmes. Hele historien er hjerteskjærende fra ende til annen.

    SvarSlett
  12. Jeg tror som en annen anonym over her sier : at gravskjendingen opphører når morderen blir innkalt til soning....
    Trist hele saken! kan ikke fatte at mannen fortsatt går fri!!!????
    Og ikke heller at han får ha omsorg for det nye barnet som har kommet til!!???
    Hva er det med det samfunnet her????
    Kjenner at jeg blir sint, opprørt og frustrert av denne urettferdigheten som har og fortsatt blir gjort mot lille uskyldige Christoffer

    SvarSlett
  13. Jeg fatter ikke engang at noen vil gjør hærverk på en grav. Mener ganske mange som har sympati og synes dette er utrolig trist. Men så tenker jeg; HVEM I HELVETE ER DET SOM ØDLEGGER GRAVEN. La stakar gutten hvile ifred, og la de som faktisk var glad i han og har gode tanker om han, trøste seg med det lille minnet de har igjen av han (graven)

    SvarSlett
  14. jeg skammer meg over å være norsk. vi skal liksom ikke gjøre noen for tred vi, vi skal være snille med alle, både voldtekstmenn og drapsmenn. de for vandre fritt omkring i vår latterlige kardemomme by. de ler av oss i utlandet, for vår naivitet ovenfor vår behandlig og staffing av kriminalitet. blir du tatt for å kjøre (trygt på en motorvei) 50 km over fartsgrensen får du 10 tallstusen i bot og fengelsstraff, litt hardere straff en om du skulle slått ned noen med blind vold. måtte christoffer hvile i fred.

    SvarSlett
  15. stakkars lille venn håper du har det godt der du er no. tenker det er vondt for alle som var gla i han. sånne mennesker skulle ikke fått gå løs i samfunnet .Gråter bare jeg tenker på hvor vondt han har hatt det.Dere er ikke NORMALE folk som kan gjøre noe sånt.Føler med mormor .

    SvarSlett
  16. Sett meg sammen den stefaren i fem minutter da. Vær så snill. Å du verden som han skulle fått angre de overgrepene han utførte. Kan ikke beskrive hvor irritabelt det er at sånne slipper unna. Fengsel er også å slippe unna. Sett kryp som gjør sånt mot barn i et låst rom sammen med slektninger som elsket barnet. DET ville vært rettferdighet!!!

    SvarSlett
  17. Morderen og hele samfunnet rundt samt rettesvesenet i Norge gjør meg kvalm. En barnemorder går rundt som fri mann og venter på soning-drapet tas ikke alvorlig i de hele tatt av noen synes jeg.Han skulle ikke vært ett sekund på frifot etter dommen, da hadde det neppe vært noen gravskejnding heller."Moren" er også noe for seg selv-hun ville ikke våkne iflg Kristoffer.Hun sover fortsatt

    SvarSlett
  18. Enig med alle som har skrevet her men jeg lurer jo på hvilke følger dette får for alle de som faktisk skulle ha reagert på de omfattende skader som han hadde?
    Hva med skolen, SFO, moren, helseapparatet? Bør ikke dette få følger for de og? De er satt der for å ta vare på Christoffer. Tenker med gru på hvilket helvete denne stakkars gutten har vært igjennom. Faren burde få livstid. Aller helst skulle dødsstraff hvert gjeninnført i Norge.
    Det er forferdelig at Christoffers liv ikke er verd mer enn 8 år.
    Måtte stefaren råtne i helvete!!!

    SvarSlett
  19. Dette dreier seg åpenbart om en svært syk person. Sammfunnet trenger beskyttelse fra slik (u)mennesker. 8 år??? Hva er det for å ha mishandlet, i alle fall ikke nok. Hadde denne personen vist det minste tegn på å være normal hadde han ikke hvert istand til å leve med dette på samvittigheten

    SvarSlett
  20. Det står nok en del sterke mannfolk å venter på han når han kommer til soning.
    Menn som er fedre selv, og som vil sørge for at han får betale for hva han har gjort.
    En fin ting å tenke på er at han ikke vil finne noe sted å gjemme seg der, og at han nok vil få betale med hele seg.
    Med andre ord :rævpult å mishandlet på alle vis morgen, middag og kvelds. Hilsen en mamma

    SvarSlett
  21. Nei dette er helt forferdelig.ALLE har jo svikte han.god så vondt jeg får når jeg tenker på hvor alene han må ha følt seg. At ingen har reagert kan jeg ikke skjønner,hvor mye mer tydelige tegn trenger man før man åpner munnen lurer bare jeg på?Synes både mor og stefar kan råtne i helvete for min del.Sånne mennesker skulle ikke kunne fått barn!!

    SvarSlett
  22. Sånn er det i et samfunn der ingen gidder å ta affære og bry seg om andre selv om det ikke er ditt eget kjøtt og blod!! Og domfeldte bør lide samme skjebne..tann for tann..men her er det snakk om en voksen vs. småbarn!! Jeg er SINT!!

    SvarSlett
  23. Stig sa...
    Vakthold på utsatte dager i smug. Finn fanskapet å grav vedkommene ned!


    Melder meg frivelig til vakttjeneste på den gravlunden, men synd jeg bor på andre siden av landet, ellers hadde jeg nok sitti der og ventet på missfosteret ikveld...
    Er enig i at skolen,sfo,legene burde også fått en straff, bot eller sparken!

    SvarSlett
  24. Helt helt jævlig! Er målløs. Var ikke vanskelig å finne navn og bilde av morderen med Google etter den informasjonen som var gitt i Dagbladet. Håper han får gjennomgå i fengsel!

    SvarSlett
  25. Vil ikke flytte til den bygda der nei. Alle som har sett på har ett ansvar og di burde straffes de også.DERE som har sett og og ikke gjordt no er i mine øyne like skyldig i hans død.

    SvarSlett
  26. Ord blir fattige...Jeg kjenner jeg blir kvalm av å lese om dette. For en syk syk verden vi lever i. Stakkars lille gutt. Så utrolig redd han må ha vært hele tiden. Måtte stefaren råtne i helvete...

    SvarSlett
  27. nå som folk vet hvem det er hva han heter og hvordan han ser ut.. så burde faktisk folk med litt ære i seg ta og lynsje dette svinet.

    SvarSlett
  28. Kunne aldri tenkt meg og gå til sengs med min sønns morder.så Hun er en skam for andre mødre.tenke på seg og sitt og ikke barnet sitt. Hvem gjør sånt?

    SvarSlett
  29. Hva heter svinet?? Hele bygda må jo kun bestå av innavla white trash!!

    SvarSlett
  30. Blir like forbanna hver gang man leser om denne saken, at d går ann!! RIP lille gutt, du har d bedre der du e nu :`( håper de stefaren skal sone med gjør noe me jæveln..!!!

    SvarSlett
  31. Hvem er den skrulla som lar barnet sitt avgå med døden?? For så å få et nytt... det er helt på tryne. Still kjærringa til ansvar!! Flytt barnet snarest!! Før det samme skjer igjen.

    SvarSlett
  32. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  33. Vi er mange her som vil det samme....

    SvarSlett
  34. Dette er så grusomt at det er ikke ord for det. Først skal han bli mishandlet til døde, så skal graven bli skjendet, du stakkars lille gutt, jeg har fulgt saken, og det er ikke få tårer jeg har felt for han. Den stefaren skulle blitt puttet i fengsel med en gang og barnvernet skulle tatt fra dem den/ de ungene som foreldrene har nå, sånne folk skulle aldri hatt barn. Må bare spør: hvor er barnevernet i den kommunen!!! Dette burde være en oppvekker til alle barnevern og skoler rundt i landet, GRIP INN FØR DET GÅR FORLANGT, den minste mistanke MELD I FRA!!!!!

    SvarSlett
  35. til og med adv melling burde si seg frivillig til å sitte vakt på grava...av respekt for den andre part han forsvarer...for dette er absurd...kanskje det gikk et lys opp for han hva han hvis han tok den skyldige på fersken??
    det virker som i norgeblirdu satt bort for bagateller...men absurde ting sklir igjennom...
    men det gjør jo så fryktelig vondt å i det hele tatt måtte lese noe slikt i norge anno 2009...

    SvarSlett
  36. Det skulle vært skuddpremie på denne idioten som har mishandlet denne stakkars gutten til døde!

    SvarSlett
  37. takk til din lille halvbror som ble født for tidlig. uten han hadde vi aldri fått vite hvem din morder var. nå må rettferdigheten skje fyllest....

    SvarSlett
  38. Det er respektløst å skjender graver, jeg håper virkelig de finner vedkommende å gir han/hun en streng straff.

    SvarSlett
  39. Noen som vet om denne skapningen har barn fra før? Han er VELDIG lik eksen til ei jeg kjente tidligere. Han het også Morten (+ et navn han ikke brukte), men jeg husker ikke etternavnet hans.
    Jeg lurer skikkelig på om det er samme idioten...

    SvarSlett
  40. Dette er faenmeg til å spy av.. Vanligvis bryr jeg meg katten om Se&Hør oppslagene til VG og DB, men denne her er bare vemmelig.

    1. Få nå den jævelen inn til soning litt bråfort. En av verdens rikeste stater trenger ikke ha slike jævler gående på gata når de er dømt.

    2. Sleng ut denne 37 åringens fulle navn, gå til nærmeste MC-klubb og gi de en pose med 25k og et navn. Det burde holde til en omgang juling han ikke kommer til å glemme.

    3. Få en IQ test av dette dumme brødhodet som støtter en slik mann og evt få henne innlagt siden hun helt klart ikke har noe dømmekraft igjen.

    4. Et enkelt lite digital kamera som automatisk tar bilde hvert 3 min og du vil ha dine bevis. Gjennomfør så punkt 2.

    5. Når denne mannen skal inn og sone, sørg for at alle "vet" at dette er en pedofil. Da får han 8 år i fengsel der han til stadighet må se seg over skuldra og leve i usikkerhet for om han får en omgang eller ikke. Han får nøyaktig hva han fortjener! 8 år å gjennomleve det helvete han ga en gutt han burde tatt ansvar for, forsvart og hjulpet til å bli voksen.

    Jeg blir kvalm. Og mormor, trenger du hjelp med å ordne bevis, snakk med noen teknologidotter født på 80 tallet så skal du se det ordner seg rimelig fort.

    SvarSlett
  41. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  42. Jeg fjernet navnet på fyren, ikke fordi at svinet ikke fortjener det, men det er mange med det navnet som kanskje ikke ville satt pris på å bli forbundet med noe slikt.

    Håper vi kan unngå akkurat det..

    SvarSlett
  43. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  44. Til sammenlikning: Det er nå et lovforslag foreliggende stortinget fra sittende regjering om at dersom man blir tatt av politiet for å kjøpe 1 gram hasj i oslo kan en bli fradømt foreldreretten - og evt om man er alenefosørger fratatt barn.

    SvarSlett
  45. Dette lovforslaget setter jop virkelig ting i perspektiv. Hva for et land er dette ? Her må vi lage en facebook aksjon og få justisministeren til å uttale seg.

    SvarSlett
  46. Regn med at gravskjendingen opphører når morderen blir innkalt til soning....
    Nesten verdt og spandere på videoovervåking der. Jeg gir penger i en slik kronerulling for å fakke den faren som politiet ikke greier å ferske.

    SvarSlett
  47. mekelig at vi ikke kan se bilde av fyren, bedre med et bra bilde kontra et navn som så mange flere heter litt surt å ta feil mann. historien høres jo helt vill ut. jævelig trist, merkelig at ingen har gjort noe for gutten før.

    SvarSlett
  48. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  49. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  50. Setter pris på om navn og detaljer utelates, jeg kan ikke verifisere påstandene 100% og da har jeg ikke tenkt å la det ligge ute her.

    Det er også en grunn til at aviser og media ikke kjører bilde og navn.

    SvarSlett
  51. Dette er ingenting annet enn grusomt. Å ødelegge graven til en liten gutt som aldri ba om å hverken leve eller dø er forjævlig. Det er virkelig ingenting som kan gjøre meg mer trist og sint enn at noe slikt skjer, folk som gjør slikt mot barn burde sendes rett i kasjotten uten mulighet til å komme ut og i hvert fall uten mulighet til å omgås barn på nytt:(

    SvarSlett
  52. Søk på "Nyttårsbarn 2009". På nettadressen ringblad.no sitter barnemorderen og viser frem sitt nyfødte barn.

    SvarSlett
  53. Syntes vi kunne ringt på døra hans og tatt han med på en tur. En laaaaaaaang tur. F F jeg blir så sint når jeg leser om den type mennesker. Jeg vet jeg med glede hadde tatt straffen hvis jeg kunne reddet ett barn ut fra et slikt liv.
    Det værste er at dr..... går ute mens han venter på saken. Er blitt et problem her til lands ser det ut til. Ikke helt riktig retning. Det værste er at han får ett klapps på hånden og noen år. Og det skal da liksom veie opp for det han har gjort. Regner med at han har vært idiot i laaaang tid. Noe han kanskje burde ha skjønt selv og få gjort noe med før det endte slik det gjorde. For ikke å snakke om moren. For en skam!!!!!!!!!!
    Hadde man bare kunne gjort noe før det var for sent.

    Leser du dette stefar så ønsker jeg deg et jævlig liv!!!

    SvarSlett
  54. Håper og ønsker du har det bedre der du er nå Christoffer

    SvarSlett
  55. Jeg kjenner at jeg blir forbannet når jeg leser dette! Han skulle hatt dødsstraff.

    Les blogginnlegget mitt om denne saken her: http://nyhetsblogg.wordpress.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=529

    SvarSlett
  56. gi meg 5 minutter med karen ,og denne jenta hadde gjerne gitt 8 år av sitt liv for å redde det nye lile barnet han har full omsorg for. Skal man måtte sitte på gjerdet å vente på at det lille barnet skal komme med skader ,før man kan gjøre noe??? hvordan er det det norske rettsystem tenker???? gi barnet et et godt hjem ,og et godt liv med en gang...hvorfor i allverden vente?

    R.I.P Christoffer

    SvarSlett