tirsdag 16. mars 2010

En kynisk svindler?

Eller en dåre?
Tror han virkelig på dette selv?

Når ble "at det er mye mer vanlig i Afrika" et vitnesbyrd for at dette virker?

Det mye som blir gjort i Afrika som skal helbrede.

For eksempel voldtekt av mindreårige jenter for å kurere HIV. Virker dette Svein-Magne Pedersen???

Teologiprofessor Per Magne Aadnanes kaller Pedersens metoder både etisk og teologisk klanderverdige, jeg vil i tillegg kalle det umoralsk og ulovlig.

Slike folk burde sperres inne.

Dette opprører meg, å gi folk falske håp i alvorlige situasjoner er en motbydelig fremferd og at mannen tjener penger på virksomheten er udiskutabelt.

27 kommentarer:

  1. hehe, med rundt 700 000 i inntekt tjener han godt, ja. Telefonhelbredelse..100 kr..piiip!
    Utgivelse av "egne" bøker til høye priser, men det er jo tekster fra Bibelen....

    SvarSlett
  2. Er de påståtte klarsynte og healere som tar seg betalt noe bedre? Er det de tror på og gjør mer sannynlig og umoralsk?

    SvarSlett
  3. Evangelisten Svein-Erik Pedersen må stilles
    for retten.Han er en kvakksalver.Livsfarlig
    mann.


    IME

    SvarSlett
  4. En bløffmaker av verste sort. Men så lenge det fins folk som er dumme nok til å tro på han og gi han penger, så vil han nok fortsette med svindelen.

    SvarSlett
  5. Jeg må nesten le når jeg ser påstandene i denne bloggen. Jeg tror mange har generelt lave kunnskaper om kristen tro og liv.

    utrolig snevre påstander denne bloggen fremviser!
    Kristne leker ikke at Jesus fins, han er tilstede og helbreder gjennom mennesker hver dag!
    Kanskje oppsøke en kirke eller menighet og se hva de driver med?

    Hvis det er snakk om å ta overbetalt, dvs mer betalt enn en trenger for å gjøre unna livet på vanlig måte, er jeg selvfølgelig litt skeptisk til det.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Sjekk, Christopher Hitchens (God Is Not Great, How Religion Poisens Everything) Debates Rabbi Wolpe on God at Temple Emanu-el in NYC
    “Is religion good for the world?” More than 1,500 people went to Temple Emanu-El, one of the largest synagogues in the world.

    http://video.google.com/videoplay?docid=46955870034521444&hl=un#docid=-6375470958955715402

    SvarSlett
  7. Jeg vil kalle det kjeltringstreker. Men folk betaler villig vekk for å la kjeltringen jobbe i fred.

    SvarSlett
  8. Sjekk, Christopher Hitchens - Religion Illustrated (1 of 2)

    http://www.youtube.com/watch?v=vueL6iEipsE&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=Nc2nfIUMSmI&feature=related

    SvarSlett
  9. Det er da kjeltringer i kristenverden som i andre deler av befokningen.Spørs om ikke troen på Mammon er større enn troen på Gud...

    SvarSlett
  10. Det som er litt trist med saker som denne, er at det er relativt umulig å slå ned på det uten å røske med seg resten av statsreligionen i samme slengen. Hvis dette er svindel, sier vi implisitt at forkynnelse (spesielt mot betaling) er svindel. Noen vil selvsagt si at det ER nettopp det, men ganske mange, kanskje de fleste, vil protestere.

    SvarSlett
  11. Selvsagt mye bedre og være syk uten håp?? Et lite håp kan gi mot til å kjempe videre i livet, til ikke å gi opp. Hvis alle de som kontakter ham blir svindlet ville de vel ikke kontaktet ham igjen ? Da ville jo dette stoppet av seg selv, men siden det ikke gjør det er det vel nærliggende å tro at noen mener de har fått hjelp. Jeg er ingen tilhenger av Pedersen, men blir lettere irritert over folk som uten videre dømmer og latterliggjør andres tro. Det er en utrolig nedlatende holdning. De som mener dette er umoralsk, hvor mange minutter har de brukt siste uka på å hjelpe noen som lider? Som vanlig er det lettere å være mot narkotika enn å være for de narkomane( billedlig sagt). Det enne er gratis, det andre koster engasjement, empati, innsats, tid osv. Det skjer og det har skjedd ting vi ikke kan forklare, kan vi ikke bare akseptere det. Vi er fri til å velge og ikke idioterklær mennesker som velger noe annet enn deg selv.

    SvarSlett
  12. Når det gjelder lønna til Pedersen tror jeg nok, etter hva jeg har hørt, timelista tatt pusten fra de fleste. Ikke så mange som ville jobbet med den timelønna !

    SvarSlett
  13. --------------------------------
    Er de påståtte klarsynte og healere som tar seg betalt noe bedre? Er det de tror på og gjør mer sannynlig og umoralsk?
    --------------------------------

    De er alle like ille, og det er trist at alternative healere blir sett på som "bedre" enn predikantene.

    Uansett hvem de er, så er de eneste some fortjener noe som helst opmerksomhet de som ikke tar seg betalt. Men selv de kan skade.

    SvarSlett
  14. Han tjener 800.000 i året, det må da tilsi en helt grei timelønn.

    SvarSlett
  15. "Kristne leker ikke at Jesus fins, han er tilstede og helbreder gjennom mennesker hver dag!"

    Hmm, javel...deg om det :)

    Jeg antar du mener Pedersen er en av disse? Jeg mener hvis det er en himmel og et helvete så er det ingen tvil i min sjel hvor nevnte person ender opp...

    Louis, du kødder? Jeg håper for din del at du gjør det.

    Han er nok godt betalt, jeg tviler også på at alt blir oppgitt, kollekt og greier er vanskelig å holde styr på vet du...

    Jeg latterliggjør ikke andres tro, jeg latterliggjør derimot Pedersen. Fyren er en sjarlatan som utnytter folk som klamrer seg til hårstrå...

    Jeg latterliggjør heller ikke folk som faller for nigeriasvindel selv om det til dags dato ennå er folk som biter på selv om en strengt tatt burde ha bedre viten.

    SvarSlett
  16. @ Louis

    Det er ingen helbredelse i relgiøs håp og bønn. Ingen helbredene kraft fra noen prester eller prediktanter. Når du begynner å håpe på at guden din skal hjelpe, gir kroppen opp.

    Vitenskapelige tester har vist at bønn kan være direkte farlig.
    http://www.secularism.org.uk/prayernoteffectiveandcouldevenbe.html

    Tro på menneskene og hva vi kan gjøre med det vi har, legg håp i din neste, ikke i gud. Når vi innser at vi bare har dette livet til å gjøre noe kan vi endelig begynne å leve.

    SvarSlett
  17. Er glad at jeg slipper å delta i en surmulende debatt og heller kan glede meg over at kan bli helbredet når jeg er syk, noe jeg har opplevd flere ganger.

    SvarSlett
  18. Mao, du har blitt frisk? Det har jeg også og mange tusen andre blitt...

    SvarSlett
  19. En rask titt på denne skulle vel kurere de fleste:
    http://www.youtube.com/watch?v=G5JtxrR6msg&feature=channel_page

    SvarSlett
  20. Han skulle hatt en real omgang med juling!

    SvarSlett
  21. Jeg blir bare mer og mer skremt av dette landet og verden.Her om dagen så var det en kar som kunne fordoble pengene dine bar du satt dem inn på kontoen hans, Molbo/jeg sier at verden består av så mye molboer som kan gå rundt å la seg lure av predikanter og andre lurifakser. En jeg kjenner døde da en sekt nektet henne blodoverføring for da kommer man ikke til Gud

    SvarSlett
  22. I følge min mening at SMP eller alle predikanter eller helbreder har rett til å ta penger fra de som han/hun har helbredet. Om hvor mye er det opp til en. Som dere skjønner at de fleste mennesker arbeider og vil ha betalt for det, så hvorfor burde ikke SMP få betalt for det han har gjort da? Det er opp til en om man vil oppsøke SMP eller andre helbreder eller ikke, alt må jo avtales, så folk har jo et valgt om å velge eller ikke. Hva skal han da leve av hvis han arbeider og sliter seg helt ut, uten å få noe for det???? Det er ikke alltid at en helbreder kan love alt eller helbreder all slags ting, det finnes også grenser og begrensning.
    Teologi er ikke bare utbredt i Afrika, men også i Asia, der tar de også penger, noen tar for mye, noen tar altfor lite, noen arbeider det meste på grunn av dem selv og penger, men det finnes mange som tar i mot penger for å dekke utstrene/ting som er nødvendige å bruke under helbredelsen og being av Gud. Noen vil ta i mot penger for å hjelpe andre fattige og å gjøre veldedighet. Men de fleste helbreder i Asia bestemmer ikke en pris eller et beløp selv, det er opp til kundene.

    Men husk at det finnes også noen onde helbreder som er onde, som skader andre mennesker etter ønsket fra kundene til å skade andre ved å kaste forbannelse på den personen på grunn av penger.

    En kan velge selv om en tro på predikanter (det han/hun kan gjøre), guder, ånder eller et liv etter døden eller ikke, det finnes ingen vitenskapelige bevis, men enten tro på eller ikke.

    Min mening er at det finnes.

    (ellers synes jeg at en skal ikke si så mye stygg om SMP eller en helbreder, dere velger selv om dere tror på eller ikke, dere har jo et valgt så hva er problem med det? En dag så kan det hende at dere trenger en slik person hvis dere finner ikke en annen utvei.

    Jeg støtter predikanter eller helbreder som hjelper folk, har ett godt hjerte, ja så lenger de ikke skader folk.

    SvarSlett
  23. I følge min mening at SMP eller alle predikanter eller helbreder har rett til å ta penger fra de som han/hun har helbredet. Om hvor mye er det opp til en. Som dere skjønner at de fleste mennesker arbeider og vil ha betalt for det, så hvorfor burde ikke SMP få betalt for det han har gjort da? Det er opp til en om man vil oppsøke SMP eller andre helbreder eller ikke, alt må jo avtales, så folk har jo et valgt om å velge eller ikke. Hva skal han da leve av hvis han arbeider og sliter seg helt ut, uten å få noe for det???? Det er ikke alltid at en helbreder kan love alt eller helbreder all slags ting, det finnes også grenser og begrensning.
    Teologi er ikke bare utbredt i Afrika, men også i Asia, der tar de også penger, noen tar for mye, noen tar altfor lite, noen arbeider det meste på grunn av dem selv og penger, men det finnes mange som tar i mot penger for å dekke utstrene/ting som er nødvendige å bruke under helbredelsen og being av Gud. Noen vil ta i mot penger for å hjelpe andre fattige og å gjøre veldedighet. Men de fleste helbreder i Asia bestemmer ikke en pris eller et beløp selv, det er opp til kundene.

    Men husk at det finnes også noen onde helbreder som er onde, som skader andre mennesker etter ønsket fra kundene til å skade andre ved å kaste forbannelse på den personen på grunn av penger.

    En kan velge selv om en tro på predikanter (det han/hun kan gjøre), guder, ånder eller et liv etter døden eller ikke, det finnes ingen vitenskapelige bevis, men enten tro på eller ikke.

    Min mening er at det finnes.

    (ellers synes jeg at en skal ikke si så mye stygg om SMP eller en helbreder, dere velger selv om dere tror på eller ikke, dere har jo et valgt så hva er problem med det? En dag så kan det hende at dere trenger en slik person hvis dere finner ikke en annen utvei.

    Jeg støtter predikanter eller helbreder som hjelper folk, har ett godt hjerte, ja så lenger de ikke skader folk.

    SvarSlett
  24. Jeg tenker på de ufattelige avstandene i verdensrommet, på hvor liten jorden er, på hvor små vi er - i denne enorme sammenhengen.

    Vi fødes og dør. Det er grusomt trist for oss når våre nærmeste bare blir borte, og da er det sikkert en trøst for mange å forholde seg til et liv etter døden.
    Men jeg klarer ikke å se sannsynligheten av at det skal være en gud et eller annet sted utenfor (?) denne enorme avstanden som skal høre en bønn fra en eller annen på jorden. Som skal gi denne personen helbredende kraft??
    Kanskje ikke alle predikanter, prester, healere o.l. bevisst er sjarlataner - mange tror vel sikkert på det de forkynner. Men det er for meg komplett uforståelig. At moderne mennesker virkelig tror på helbredelse og andre "overnaturlige" ting er veldig rart.

    Det skal finnes en "dusør" på en mill. dollar, hvis jeg ikke husker feil, til den som kan bevise noe som helst av overnaturlig art. Den dusøren er fortsatt ikke utbetalt. Verden vil bedras...

    Jeg tenker at det er viktig å leve det ene livet vi har - før vi dør og blir fysisk borte.
    Mitt evige liv er de spor jeg legger igjen, de minnene som blir igjen etter meg - hos mine barn og barnebarn.

    SvarSlett
  25. Predikanten har kjørt inn på et sidespor: det er bare fysisk helbredelse som gjelder iflg ham. Det kan helsevesenet gjøre mye bedre enn predikanten og på sykehusene skjer undere stadig vekk.
    En predikant bør heller overbevise tvilere om en åndelig eksistens bak den fysiske verden og vilke verdier som er viktigst.

    SvarSlett
  26. når man ser barnet sitt ligge der død... vil man få det bedre i sorgprosessen om man virkelig vet at man prøvde ALT!
    Jeg snakker av erfaring....
    fikk se min datter dø fra meg ifjor...
    ambulansepersonellet prøvde i lang tid å vekke henne, og det er godt å vite at de gjorde akt de kunne... !

    og hadde noen vært der å påstått at han/hun kunne vekke henne... for en sum penger (uansett hvor merkelig det høres ut) ja så hadde jeg gjort det ! hadde prøvd og gjort ALT !

    hilsen englemamma 21

    SvarSlett
  27. Hilsen til allmennheten, jeg er fra USA, jeg ønsker å informere offentligheten hvordan jeg ble kurert av herpes virus av en lege som heter SUNNY.i besøkt annet sykehus, men de ga meg liste over stoffer som Famvir, Zovirax, og Valtrex som er meget dyrt å behandle symptomene og aldri herdet meg. Jeg var surfer gjennom Internett søker etter rette på HIV / AIDS og jeg så kommentaren fra folk snakker om hvordan (drsunnydsolution1@gmail.com) kurert dem. Når jeg kontaktet ham han ga meg håp og sende en Urtemedisin til meg gjennom COURIER at jeg tok og det seriøst jobbet med meg, er en fri person nå uten problem, min herpes resultat kom ut negativt. Jeg ber for deg Dr SUNNY gå Gud vil gi deg evig liv, skal du ikke dø før tiden for å være en oppriktig og store menn. Er så glad, kan du også kontakte ham hvis du har noen problemer, kan du også nå ham på personlig e-postadresse, drsunnydsolution1 @ gmail.com kaller whatassp ham ikke hans telefonnummer 2348077620669
    DOCTOR SUNNY KAN OGSÅ CURE FØLGENDE SYKDOM:

    1. HIV / AIDS
    2. herpes 1/2
    3. KREFT
    4. ALS (Lou Gehrig sykdom)
    5. Herpatitis B
    6.chronic pankreatitt
    7.Emphysema
    8.COPD (kronisk obstruktiv lungesykdom)
    9.asthma
    10.Acute trangvinkelglaukom
    11.Diabates
    12.CHRONIC pankreatitt 13 .HSV-1 eller HSV-2

    SvarSlett