torsdag 13. august 2009

Pyromani smittsomt?

Siste året har det vært endel saker som kan tyde på det, det virker som om dette går i bølgedaler og en hendelse gjerne utløser flere.

I går kveld ble et hus i Førde sannsynligvis påtent, alle 7 personene i huset berget seg ut greit. Da brannvesen kom var huset allerede overtent.

Politiet har allerede pågrepet en person i saken etter vitneobservasjoner.

Jeg skal ikke spekulere i årsaker og slikt men ildpåsettelse er en utrolig feig handling og i dette tilfellet, drapsforsøk.

Mannen innrømmet ildpåsettelse og blir siktet etter mordbrannparagrafen.

6 kommentarer:

  1. dette er familien min som mistet alt i huset.
    dei var skinn heldige som kom seg ut...
    huset ble påtent av en som leide hybel i kjelleren der.
    helt unødvendig... familie på 4 stk enslig mor me barn på 5år(lå og sov) 18 år og 20 år.
    dei har mistet alt sammen og de er så vanvitti urettferdig.

    SvarSlett
  2. Pyromani er ikkje smittsamt i den forstand, men for dei som har det i seg så vil slike hendingar føre til at lysta tar overhand.

    Mi djupaste medkjensle frå sambygding.

    SvarSlett
  3. de er min mor og brødre som bodde oppe og mistet alt... vedkommende er sikta i saka...

    SvarSlett
  4. jeg bor rett neden for å så alt sammen som skjedde. han fyren som er siktet vet jeg hvem er. Har vært mye krangling inni hybelen som ble tent på med vilje, den siste uken.

    SvarSlett
  5. Lurer virkelig kven det er som tente på eg...

    SvarSlett