fredag 14. august 2009

Mistenkelig dødsfall i Førde.

Person funnet død i Førde, dødsårsak er ukjent men blir betegnet som mistenkelig. Politiet vil ikke gå ut med kjønn da personen ennå ikke er identifisert men det dreier seg mest sannsynlig om en mann.

Kripos vil bistå i saken og vil være på plass i løpet av natten eller i morgen tidlig, noe som jo i seg selv gir klare indikasjoner på at det muligens ikke er en naturlig død.

Dette er andre alvorlige hendelsen på to dager i Førde, noe som må kunne betegnes som mye for et så lite sted.

Politiet vet ikke hva som kan ha skjedd men det kan dreie seg om en savnet person fra Sunnfjord, liket kan ha lagt der lenge.

Avdøde obduseres i dag, foreløpig rapport tilsier ikke drap men en kan ikke være sikker før alle prøver er klare om 2-3 uker.

8 kommentarer:

  1. Vennligst les korrektur til dette innslaget i VG. Det gjør vondt nok som det er å lese om dette. Forventer at det rettes opp.
    Slurv! B Brekke.

    SvarSlett
  2. Hva mener du? Kan det være det faktum at politiet ikke vil gå ut med kjønn?

    Operatør Robert Veseth ved Sogn og Fjordane politidistrikt vil ikke gå ut med kjønn i Dagbladets artikkel.

    Operasjonsleder ved Sogn og Fjordane politidistrikt Bengt Næss sier vel at det "trolig" er en mann.

    Vg sier derimot: "Politiet fant mannen".

    Skulle tro at i de fleste saker er det ikke så vanskelig å fastslå.

    Eller er det noe annet med mitt innlegg som bør rettes på?
    Eller er det en heller dårlig skrevet artikkel i VG som bør rettes?

    SvarSlett
  3. kanskje personen som døde bæsjet på seg xD

    SvarSlett
  4. hmm, en kverrulant og en fjortis som har kommentert. Jeg tenker i øst europeisk baner og banditter som gjør Norge meget utrygt for tiden. Jeg er vel sannsynligvis detektiven som kommenterer.

    SvarSlett
  5. Snakka med politiet fordi eg er bekymra for ei venninne. Snakka med ho i går. Dei sa dei kunne garantere at det ikkje var henne for liket hadde lege der lenger. Sidan Kripos ikkje har kome, har vel ikkje politiet rørt noko, og det at det har vore omtala som "trolig en mannsperson" kan tyde på at personen har lege ei stund.

    SvarSlett
  6. Jeg tror dette er et mordfall hvor den omkommne personen er kastet ut av en bil. Siden den døde visstnok har ligget der lenge, blir det sikkert ikke lett for politiet å oppklare dette. Jeg tror personen er fra et helt annet sted enn Førde, siden det er et slikt lite sted, hadde vel befolkningen visst om en person er meldt som formisst.

    Jeg tror også at dette kan være en sak hvor ikke nordmenn er involvert. I den siste tiden ser det da slik ut at mange av forbrytelsene som blir gjort er utført av utlendinger. Det er trist at et lite land som Norge har blitt utrygt. Boliginnbrudd har jo steget kollosalt i den siste tiden. og jeg leste akkurat forleden at politiet bare oppklarer en liten del. Vi har blitt et eldorado for utenlanske forbrytere og politiet og politikerne står ganske maktløse ovenfor dette problemet.

    SvarSlett
  7. Hva som forundrer meg er at hvis politiet fikk melding om funnet kl. 18.09 i går kveld, hvorfor starter ikke Kripos åstedsundersøkelse før i dag? Dårlig politiarbeid mener jeg.

    SvarSlett
  8. Tror vi skal la vere å spekulere så mye før vi får fakta.

    SvarSlett