søndag 16. august 2009

Fyllekjøring er IKKE kult.

Retten mener den 38 år gamle mannen var ruspåvirket da han forårsaket en 2 år gammel gutts død, dette skal tydligvis straffes med 1 måned i fengsel.
Mannen som er en kjenning av politiet med flere narkotikasaker og vinningsforbrytelser får beholde førerkortet.
Han ble også idømt å betale en erstatning på 180000 kroner, hvilket jeg antar han gir pokker i?

Problemet her er at det per i dag ikke er fastsatt klare grenseverdier for hva som er straffbart når det gjelder narkotiske stoffer i blodet.

Hva behager? Er det noe narko en kan lovlig? Jeg trodde i mitt enfold at det var nulltoleranse men tydligvis ikke. Jeg kan forstå en viss problematikk når det gjelder reseptbelagte medisiner men det er jo ikke tilfellet her.

1 måned fengsel og beholde førerkort? Strider ikke dette mot folks rettsoppfatning så vet ikke jeg.

Jeg kjenner hvertfall at jeg blir rimelig forbannet.

Denne karen derimot mister garantert lappen, han får nok fengselstraff også. Kjøre tankbil i fylla?
Ikke spesiellt smart og bare flaks at han ikke forårsaket en ulykke som kunne tatt liv.

1 kommentar:

  1. Romerikes Blad melder, riktig nok veldig sent, at: "Tankbilsjåføren ble stoppet i natt. Satt på med kvinne som kjørte mistenkelig".
    Da hadde nok han dratt rett fra flaska og ble kjørt til tankbilen. Da vil jeg tro at denne kvinnen visste at han hadde drukket og at han skulle til å kjøre tankbilen. Hvor er moralen og ansvarsfølelsen?

    SvarSlett