søndag 16. august 2009

Hva med krigen?

Brann i telt ved en bryllupsfeiring i Kuwait har tatt livet av over 40 kvinner og barn.

Al Jazeeras korrepondent i Kuwait, Saas al-Enezi, forteller at dette er Kuwaits mest dødelige tragedie på 40 år.

Hva behager? Han må ha problemer med hukommelsen, det har da vært krig i området? Irak var jo på en snarvisitt blandt annet.

Selvsagt er det en tragedie men det var da invasjonen av Kuwait også, mulig han har selektiv hukommelse?

Ekskona tilstår at hun satte fyr på teltet.

6 kommentarer:

  1. Krig og en sivil ulykke er to forskjellige ting. Tragisk ja.

    SvarSlett
  2. Tja, hvor mange fra Kuwait doede i Gulfkrigen da ?
    Totalt omkom 378 saavidt jeg husker og det var hovedsakelig Soldater fra Koalisjonstyrkene (nesten 900 000 Soldater)
    Al Jazeera har rett tror jeg i at dette er den verste tragedien i Kuwait

    SvarSlett
  3. kan ikke sammenligne krigen med sivil ulykke.tulling!!!!!!

    SvarSlett
  4. Jeg sammenligner heller ikke, det jeg derimot gjør er å påpeke at det er rart å ikke nevne det i en sånn setting.

    Hadde han sagt "mest dødlige sivile tragedie" eller noe slikt så hadde jeg vært med. Det er også mulig at det er "lost in translation", uansett hvem som gjør bommerten så virker det respektløst overfor etterlatte etter nettopp krigen.

    SvarSlett
  5. Tør tippe at de etterlatte etter krigen ikke blir fornærmet etter dette....De synes sikkert det er like tragisk som alle andre. Her er det mange familiemedlemmer som har mistet livet samtidig og det vil jeg heller tro er en følelse de kan relatere til og ikke bli sure over. Ja,sivile tap og krig er to forskjellige tragedier.

    SvarSlett
  6. Jeg mener å huske at Irakerne drepte en kuwaitiske person under invasjonen i 1990. Kan vel knapt kalles en stor tragedie sammenlignet med dette.

    SvarSlett